Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Klauzule informacyjne w związku z realizacją Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze”, w tym jako projektu grantowego, w ramach Programu Fundusze Europejskie Na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 ( FENiKS), dla osób fizycznych, których

W celu wykonania obowiązku nałożonego art. 13 i 14 RODO [1], w związku z art. 88 ustawy wdrożeniowej [2],informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych :

  1. Administrator danych

Odrębnymi administratorami danych osobowych są:

  1. Minister Funduszy i Polityki Regionalnej (MFiPR)[1], w zakresie w jakim pełni funkcję Instytucji Zarządzającej (IZ) programem Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS 2021-2027) [3], z siedzibą przy ul. Wspólnej 2/4, 00-926 Warszawa;
  2. Minister Klimatu i Środowiska (MKiŚ)[2] w zakresie w jakim pełni funkcję Instytucji Pośredniczącej (IP) FEnIKS 2021-2027 w ramach priorytetu I Wsparcie sektorów energetyka i środowisko z Funduszu Spójności[3], z siedzibą przy ul. Wawelskiej 52/54, 00-922 Warszawa;
  3. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW), z siedzibą przy ul. Konstruktorskiej 3a, 02-673 Warszawa, w zakresie w jakim pełni funkcję Instytucji wdrażającej (IW) FEnIKS 2021-2027 w ramach priorytetów/działań na podstawie Porozumienia w sprawie realizacji programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 w zakresie priorytetu I Wsparcie sektorów energetyka i środowisko z Funduszu Spójności i priorytetu II Wsparcie sektorów energetyka i środowisko z EFRR oraz priorytetu VIII Pomoc techniczna, zawartego w dniu 4 lipca 2023 r. z Ministrem Klimatu i Środowiska  Beneficjent - Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu, z siedzibą przy ul. Jastrzębiej 24, 53-148 Wrocław[4].
  4. Cel przetwarzania danych

Dane osobowe będziemy przetwarzać w związku z realizacją FEnIKS 2021-2027, w szczególności w celach związanych z realizacją projektu pn. „Program priorytetowy "Czyste Powietrze" realizowany w województwie dolnośląskim”, w tym: zapewnienie bieżącego monitorowania, sprawozdawczości, komunikacji, publikacji, ewaluacji, zarządzania finansowego, weryfikacji
i audytów, w tym do celów określania kwalifikowalności grantobiorców i ponoszonych przez nich wydatków w ramach FEnIKS [5].

Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji ww. celu. Odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości podjęcia stosownych działań.

  • Podstawa przetwarzania

Będziemy przetwarzać dane osobowe w związku z tym, że[6]:

  1. Zobowiązuje nas do tego prawo (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)[7] lub wykonujemy zadania w interesie publicznym albo sprawujemy powierzoną nam władzę publiczną (art. 6 ust. 1 lit. e RODO), a wszystkie te zobowiązania wynikają z poniższych przepisów prawa:
  • rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2021/1060 z 24 czerwca 2021 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej,
  • rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2021/1058 z 24 czerwca 2021 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności,
  • rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 z 18 lipca 2018 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii, zmieniające rozporządzenia (UE) nr 1296/2013, (UE) nr 1301/2013, (UE) nr 1303/2013, (UE) nr 1304/2013, (UE) nr 1309/2013, (UE) nr 1316/2013, (UE) nr 223/2014 i (UE) nr 283/2014 oraz decyzję nr 541/2014/UE, a także uchylające rozporządzenie (UE, Euratom) nr 966/2012,
  • ustawa z 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027,
  • ustawa z 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego,
  • ustawa z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
  1. Przygotowujemy i realizujemy umowy, których stroną są osoby, których dane dotyczą, a przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do ich zawarcia i wykonania (art. 6 lit 1 ust. b RODO).
  2. Rodzaje przetwarzanych danych

Możemy przetwarzać następujące rodzaje danych:

  1. dane identyfikacyjne, wskazane w art. 87 ust. 2 pkt 1 ustawy wdrożeniowej, w tym: imię, nazwisko, adres, adres poczty elektronicznej, numer telefonu, numer faksu, PESEL, REGON, wykształcenie, identyfikatory internetowe,
  2. dane związane z zakresem uczestnictwa osób fizycznych w projekcie, wskazane w art. 87 ust. 2 pkt 2 ustawy wdrożeniowej, w tym: wynagrodzenie, formę i okres zaangażowania w projekcie,
  3. dane osób fizycznych widniejące na dokumentach potwierdzających kwalifikowalność wydatków, wskazane w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy wdrożeniowej, in. numer rachunku bankowego, numer uprawnień budowlanych, numer księgi wieczystej,
  4. dane dotyczące wizerunku i głosu osób uczestniczących w realizacji FEnIKS 2021-2027 lub biorących udział w wydarzeniach z nim związanych.

Dane pozyskujemy bezpośrednio od osób, których one dotyczą, albo od instytucji i podmiotów zaangażowanych w realizację FEnIKS 2021-2027, w tym w szczególności od wnioskodawców, beneficjentów, partnerów, wykonawców.

 

  1. Odbiorcy danych osobowych

Ponadto dane osobowe mogą być powierzane lub udostępniane:

  1. innym podmiotom, w tym ekspertom o których mowa w art. 80 ustawy wdrożeniowej, którym zleciliśmy wykonywanie zadań w FEnIKS 2021-2027,
  2. Instytucji Audytowej, o której mowa w art. 71 rozporządzenia 2021/1060 z 24 czerwca 2021 r. którą w przypadku FEnIKS 2021-2027 jest Szef Krajowej Administracji Skarbowej [4],
  3. instytucjom Unii Europejskiej (UE) lub podmiotom, którym UE powierzyła zadania dotyczące wdrażania FEnIKS 2021-2027,
  4. podmiotom, które wykonują dla nas usługi związane z obsługą i rozwojem systemów teleinformatycznych, a także zapewnieniem łączności, np. dostawcom rozwiązań IT i operatorom telekomunikacyjnym,
  5. inne podmioty, którym dane osobowe mogą zostać udostępnione na podstawie przepisów prawa, w tym bank, podmiot przetwarzający.[8]

 

  1. Okres przechowywania danych

Będziemy przechowywać dane osobowe zgodnie z przepisami o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, przez okres realizacji umowy o dofinansowanie, w tym co najmniej przez okres 5 lat od 31 grudnia roku, w którym IP/IW dokona ostatniej płatności na rzecz Beneficjenta z zastrzeżeniem postanowień umowy o dofinansowanie , które mogą przewidywać dłuższy termin przeprowadzania kontroli, a ponadto przepisów dotyczących pomocy publicznej i pomocy de minimis oraz przepisów dotyczących podatku od towarów i usług.

  • Prawa osób, których dane dotyczą

Osobom, których dane przetwarzamy przysługują następujące prawa:

  1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO),
  2. prawo do sprostowania swoich danych (art. 16 RODO), 
  3. prawo do żądania od administratora ograniczenia przetwarzania swoich danych (art. 18 RODO),
  4. prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych (art. 21 RODO) - jeśli przetwarzanie odbywa się w celu wykonywania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej, powierzonej administratorowi (tj. w celu, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. e),
  5. prawo wniesienia skargi (art. 77 RODO) do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) - w przypadku uznania, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy prawa regulujące kwestię ochrony danych osobowych.
  • Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

  1. Przekazywanie danych do państwa trzeciego

Nie zamierzamy przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej innej niż Unia Europejska.

  1. Kontakt z administratorem danych i Inspektorem Ochrony Danych

Pytania dotyczące przetwarzania przez nas danych osobowych można kierować do Inspektora Ochrony Danych (IOD) w następujący sposób:[9]

  1. IOD MFiPR (IZ):
  • pocztą tradycyjną (adres: ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa),
  • elektronicznie (adres e-mail: IOD@mfipr.gov.pl),
    1. IOD MKiŚ (IP):
  • pocztą tradycyjną (adres: ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa),
  • elektronicznie (adres e-mail: inspektor.ochrony.danych@klimat.gov.pl).
  1. IOD NFOŚiGW (IW):
  • pocztą tradycyjną, kierując korespondencję na adres: ul. Konstruktorska 3a, 02-673 Warszawa,
  • elektronicznie na adres e-mail: inspektorochronydanych@nfosigw.gov.pl.
  1. IOD WFOŚiGW:
  • pocztą tradycyjną, kierując korespondencję na adres: Jastrzębia 24, 53-148 Wrocław,
  • elektronicznie na adres e-mail: iodo@fos.wroc.pl.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[1] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (Dz. Urz. UE. L 119 z 4 maja 2016 r., s.1-88; Dz. Urz. UE L 127 z 23 maja 2018, str. 2 oraz Dz. Urz. UE L 74 z 4 marca 2021, str. 35), zwane dalej „RODO”.

[2] Ustawa z 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich
w perspektywie finansowej 2021-2027 (Dz. U. z 2022 r., poz. 1079), zwana dalej „ustawą wdrożeniową”.

[3] Na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy wdrożeniowej.

[4] Na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy wdrożeniowej.

 

 

 

 

 

 

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu przez Współadministratorów danych osobowych:  wnioskodawcy/beneficjenta oraz innych osób wskazanych przez wnioskodawcę/beneficjenta,

w tym  współmałżonka, współwłaściciela budynku (lokalu mieszkalnego), pełnomocnika i opiekuna prawnego wnioskodawców, oferentów, wykonawców i podwykonawców, użytkowników systemów informatycznych, reprezentantów/pełnomocników i pracowników współadministratorów, obywateli przekazujących zgłoszenia związane z realizacją Programu za pomocą dedykowanych narzędzi (np. poczta elektroniczna)  w związku z realizacją Programu Priorytetowego „Czyste powietrze” (zasadnicza treść uzgodnień)

 

Zgodnie z art. 13 lub 14 oraz art. 26 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) ("RODO") informujemy o tym, że wspólnie przetwarzamy Państwa dane osobowe oraz informujemy o zasadniczej treści wspólnych uzgodnień Współadministratorów.

Współadministratorami Pani/Pana danych osobowych są:

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej NFOŚiGW z siedzibą w 02-673 Warszawie, przy ul. Konstruktorskiej 3a, tel. 22/459 05 21, adres e-mail inspektorochronydanych@nfosigw.gov.pl, więcej możesz dowiedzieć się na stronie www.gov.pl/web/nfosigw/narodowy-fundusz-ochrony-srodowiska   i-gospodarki-wodnej, zwany dalej "Administrator 1".

oraz

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu, z siedzibą we Wrocławiu, kod pocztowy 53-148 przy ul. Jastrzębiej 24, tel. 71 333 09 40, adres e-mail: poczta@fos.wroc.pl, więcej możesz dowiedzieć się na stronie: https://wfosigw.wroclaw.pl, zwany dalej  „Administrator 2”.

  1. Administrator 1 na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i f ) RODO (w tym ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska) i Administrator 2 na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) i c) oraz e) RODO (w tym ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska) wspólnie administrują Pani/Pana danymi osobowymi, w związku z realizacją Programu Priorytetowego „Czyste powietrze”.

 

Zakres odpowiedzialności i cele szczegółowe Współadministratorów:

Administrator 1:

 

  1. opracowanie dokumentacji dotyczącej Programu, w tym wzoru wniosku o dofinansowanie, wniosku o płatność wraz z instrukcjami wypełniania, regulaminu naboru wniosków w ramach Programu oraz metodyki szacowania efektu ekologicznego i rzeczowego, a co za tym idzie ustalenie zakresu danych, wprowadzanie zmian do Programu i pozostałych dokumentów obowiązujących w ramach Programu oraz uzgadnianie ich z Administratorem 2,
  2. przeprowadzanie kontroli przedsięwzięcia (w tym przedsięwzięcia finansowanego ze środków unijnych), bieżące monitorowanie sposobu realizacji Programu, realizacja wszelkich czynności związanych z prawidłową realizacją Programu w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych,
  3. pozyskiwanie środków, w tym unijnych, na finansowanie Programu, w tym aplikowanie, rozliczanie i sprawozdawczość, audyt i kontrola środków pozyskiwanych na finansowanie Programu za pośrednictwem centralnego systemu teleinformatycznego CST2021 lub innego udostępnionego przez właściwego ministra,
  4. administrowanie i obsługa generatora wniosków (GWD), w tym nadawanie/odbieranie uprawnień oraz zapewnienie możliwości składania wniosków w formie elektronicznej,
  5. zapewnienie możliwości składania wniosków o dotację na częściową spłatę kapitału,
  6. obsługa udostępnionych skrytek ePUAP obsługujących Program, certyfikatów do tych skrytek oraz dostęp do repozytorium plikowego,
  7. zawieranie umów/porozumień z podmiotami, którym powierzy dane osobowe w związku z realizacją zadań (w jego imieniu i na jego rzecz) w zakresie realizacji Programu, m.in. z Krajową Izbą Rozliczeniową S.A., dostawcami IT,
  8. monitorowanie, sprawozdawczość, kwalifikowalność, kontrola, audyt i ewaluacja inwestycji.

 

Administrator 2:

 

  1. prowadzenie naboru wniosków (w tym przez generator wniosków – GWD udostępniony przez Administratora 1) oraz dokonywanie oceny i wyboru przedsięwzięć do dofinansowania,
  2. przygotowywanie zestawień danych dla Administratora 1 do pozyskiwanie środków, w tym unijnych, na finansowanie Programu, w tym aplikowanie, rozliczanie i sprawozdawczość, audyt i kontrola środków pozyskiwanych na finansowanie Programu za pośrednictwem centralnego systemu teleinformatycznego CST2021 lub innego udostępnionego przez właściwego ministra,
  3. realizacja zadań beneficjenta w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027, w tym wprowadzanie danych do centralnego systemu teleinformatycznego CST2021 lub innego udostępnionego przez właściwego ministra.
  4. zawieranie umów o dofinasowanie w ramach Programu, w tym umów
    z grantobiorcami o powierzenie grantów,
  5. obsługa umów o dofinansowanie, w tym rozliczanie wydatków poniesionych przez grantobiorców, monitorowanie realizacji zadań przez grantobiorców,
  6. odzyskiwanie grantów w przypadku ich wykorzystania niezgodnie z umową
    o powierzenie grantu
  7. prowadzenie kontroli przedsięwzięć (w tym przedsięwzięć finansowanych ze środków unijnych),
  8. umożliwienie przeprowadzania przez Administratora 1 lub inne uprawnione podmioty kontroli realizacji Programu,
  9. zawieranie umów/porozumień z podmiotami, którym powierzy dane osobowe
    w związku z realizacją zadań (w jego imieniu i na jego rzecz) w zakresie realizacji Programu m.in. z gminami, bankami, dostawcami IT.

 

  1. Współadministratorzy powołali odrębnych Inspektorów ochrony danych (IOD), z którymi można się kontaktować we wszelkich sprawach dotyczących danych osobowych, w tym dotyczących wypełniania obowiązków wynikających z RODO, w szczególności w odniesieniu do wykonywania przez osobę, której dane dotyczą przysługujących jej praw z art. 15-22 RODO , zgodnie z podziałem zadań pomiędzy Współadministratorami, o którym mowa w pkt 1 niniejszej klauzuli informacyjnej. za pośrednictwem poczty elektronicznej:
  2. IOD Administratora 1 – adres e-mail: inspektorochronydanych@nfosigw.gov.pl,
  3. IOD Administratora 2 - adres e-mail: iodo@fos.wroc.pl.
  4. Współadministratorzy będą przetwarzać następujące kategorie Pani/Pana danych osobowych, tj. identyfikacyjne, adresowe, kontaktowe, finansowe i inne zawarte
    w dokumentacji związanej z wnioskowaniem o dofinansowanie i jego rozliczeniem lub zawarciem umowy o wspólnej realizacji Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze”.
  5. Pani/Pana dane osobowe Współadministratorzy pozyskali od:
  6. Wnioskodawcy/Beneficjenta, który złożył wniosek o dofinansowanie/zawarł
    z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie umowę o dofinansowanie w ramach Programu Priorytetowego „Czyste powietrze”,
  7. Podmiotu, który zawarł ze Wspóladministratorami umowę/porozumienie, którego jest Pani/Pan reprezentantem lub który wskazał Panią/Pana jako osobę do współpracy
    w związku z zawarciem/wykonywaniem umowy/porozumienia.

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazane podmiotom, którym Współadministratorzy powierzyli przetwarzanie danych, w szczególności, dostawcy usług IT (w tym Microsoft
w zakresie przechowywania danych w chmurze Azure - Administrator nr 1) oraz podmioty uprawnione do dostępu do danych na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego.

  1. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być inne podmioty upoważnione do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa krajowego i unijnego w celu otrzymania i wydatkowania (przez Administratora nr 1 i Administratora 2) środków z budżetu Unii Europejskiej oraz realizacji, kontroli, audytu, sprawozdawczości i ewaluacji przedsięwzięć finansowanych z tych środków, w ramach realizacji programu priorytetowego „Czyste Powietrze”.
  2. Współadministratorzy będą przetwarzali Pani/Pana dane osobowe przez okres realizacji umowy, z uwzględnieniem okresu trwałości zrealizowanego przedsięwzięcia, do zakończenia okresu niezbędnego do zrealizowania wszystkich zobowiązań wynikających z finansowania Programu oraz przez okres wynikający z obowiązujących w tym zakresie przepisów archiwizacyjnych:
  3. Administrator 1: pięć lat po zakończeniu okresu trwałości dla zadań objętych dofinansowaniem w ramach Programu Priorytetowego „Czyste powietrze”,
  4. Administrator 2: dziesięć lat po zakończeniu okresu trwałości dla zadań objętych dofinansowaniem w ramach Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze”.
  5. Pani/Pana prawo do dostępu do swoich danych osobowych, żądania sprostowania swoich danych osobowych, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych, przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu, wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, może być realizowane w trybie i na zasadach określonych w RODO.
  6. Pani/Pana dane osobowe nie są wykorzystywane w celu podejmowania decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
  7. Pani/Pana dane osobowe nie są przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej innej niż Unia Europejska.”.

[1] Należy wskazać nazwę instytucji pełniącej funkcję IZ FEnIKS 2021-2027

[2] Należy wskazać instytucje będące administratorami, czyli Instytucję Pośredniczącą oraz Instytucję Wdrażającą (jeśli umowę o dofinansowanie zawiera IW , na mocy porozumienia powierzającego to zadanie, zawartego pomiędzy IP a IW)

[3] wskazać nazwę/y priorytetu/priorytetów oraz działań (jeśli dotyczy)

[4] Należy wskazać nazwę i adres Beneficjenta, z którym zawarto umowę o dofinansowanie

[5] Należy podać szczegółowe cele przetwarzania danych osobowych.

[6] Należy wybrać jedną lub kilka podstaw.

[7] Należy wskazać jeden lub kilka przepisów prawa - możliwe jest ich przywołanie w zakresie ograniczonym na potrzeby konkretnej klauzuli.

[8] Należy wskazać inne podmioty, których nie można zakwalifikować do ww. punktów.

[9] Należy wskazać sposób komunikowania się w IOD stron umowy np. adres do korespondencji, telefon, mail

Metryczka

Metryczka
Wytworzono:2025-06-03 13:32przez:
Opublikowano:2025-06-03 13:33przez:
Podmiot udostępniający: Gmina Platerówka
Odwiedziny:356

Rejestr zmian

  • Brak wpisów.